To był niezwykle emocjonujący tydzień dla całej społeczności szkolnej. 26 lutego do SP nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Poznaniu zawitali uczniowie i nauczyciele z Grecji, Norwegii, Portugalii, Turcji oraz Włoch w ramach projektu Erasmus+ „We All Stand Together”.
Wizytę zainaugurowało oficjalne powitanie przez p. dyrektor Agatę Ratajczak, po którym goście mieli okazję do podziwiania talentów aktorskich, tanecznych i wokalnych uczniów z dwójki oraz uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych.
We wtorek, 27 lutego, dzięki uprzejmości p. dyrektor Elżbiety Wieczorek miała miejsce wizyta w SP nr 4 w Swarzędzu. W tej placówce zagraniczni goście kibicowali, a niektórzy aktywnie uczestniczyli w międzyszkolnym turnieju Bocci dla niepełnosprawnych uczniów, współorganizowanym przez pracowników poznańskiego AWF-u, m.in. doktor Magdalenę Koper.
Więcej informacji z tego wydarzenia tutaj
Pomimo niezwykle mroźnej aury wszystkim dopisywał humor i poczucie przynależności do zespołu, co doskonale wpisywało się w zamysł projektu. Uczniowie tworzyli opowiadania dotyczące integracji, wybierali logo, uczestniczyli w grze miejskiej, przyglądali się pracy drukarki 3D, a także zwiedzili Stare Miasto i okolice.
Jednym z bardzo ważnych zadań było stworzenie hymnu podczas warsztatów muzycznych, które przeprowadził p. Szymon Tritt z poznańskiej Akademii Muzycznej. Uczniowie bardzo kreatywnie podeszli do zadania i powstał wspaniały utwór przekazujący główną myśl projektu „Trzymamy się razem”.
Posłuchajcie hymnu!
Utwór napisali uczestnicy projektu
"We All Stand Together"
W środę 28 lutego cała grupa udała się do Urzędu Miasta, gdzie w dostojnej Sali Białej odbyła się poważna dyskusja z udziałem przedstawicieli Wydziału Oświaty – panem dyrektorem Wiesławem Banasiem oraz kierownik Hanną Janowicz na temat zapobiegania wykluczeniu społecznemu mniejszości narodowych, religijnych czy osób niepełnosprawnych w Poznaniu.
Na specjalne zaproszenie siostry Cecylii, zagraniczni nauczyciele mogli podziwiać wielkie serce i oddanie pracy Sióstr Serafitek z Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu nazywanego Domem Słońca. To wzruszające doświadczenie pozostanie na długo w pamięci naszych gości.
Nasi goście uświetnili również uroczystość Drzwi Otwartych w SP nr 2, gdzie rodzice przyszłych uczniów mogli porozmawiać, podpytać o różnice w międzynarodowych systemach edukacyjnych oraz obejrzeć unikatowe maskotki projektu zaprojektowane przez greckich koordynatorów.
Pośród szeregu atrakcji znalazło się miejsce na warsztaty w Rogalowym Muzeum Poznania, gdzie w czwartek 1 marca uczestnicy poznali tajniki wypieku tego lokalnego przysmaku, jak również elementy gwary poznańskiej i historię Polski.
Gwoździem programu była też wycieczka do Folwarku Konnego w Hermanowie, gdzie goście mieli okazję się zrelaksować, spróbować lokalnych przysmaków, obejrzeć stajnie ze zwierzętami oraz przejechać się konną bryczką po okolicy.
Uczestnicy projektu szlifowali angielski, uczyli się współpracy w zespole oraz nawiązali cenne znajomości. Ostatni dzień wizyty – Friday (piątek) został nazwany „Cryday” czyli w wolnym tłumaczeniu Dzień Płaczu, z racji łez, które szczerze popłynęły z żalu, że to już koniec tej pięknej przygody w Poznaniu.
Dziękuję wszystkim zaangażowanym w to przedsięwzięcie, a w szczególności dyrekcji, nauczycielom, uczniom, obsłudze oraz rodzinom goszczącym naszych podopiecznych.
Barbara Maciejewska-N’sir, szkolny koordynator projektu