W dniach 21-23 kwietnia uczniowie klas 7A oraz 8A ze Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi mieli okazję uczestniczyć stacjonarnie w szkole lub zdalnie, z domu w wirtualnych spotkaniach na platformie TEAMS w projekcie Erasmus+ „Together With Arts’. Projekt jest koordynowany przez naszą szkołę, placówki partnerskie pochodzą z Bułgarii (Vidin), Portugalii (Porto) oraz Północnej Macedonii (Skopje).
Mobilność była ukoronowaniem wcześniejszych działań projektowych oraz aktywności młodzieży w szeroko rozumianej dziedzinie sztuki.
W pierwszym dniu spotkania uczestnicy w międzynarodowych zespołach ćwiczyli komunikację w języku angielskim oraz przedstawili przygotowane wcześniej filmy na temat szkoły i zainteresowań uczestników projektu. Wzięli udział również w niezwykłych warsztatach „Kaligrafia wczoraj i dziś” przeprowadzonych przez nauczycielkę zajęć artystycznych p. Agatę Tomaszewską, podczas których poznali trudną sztukę kaligrafii wymagającej niezwykłej cierpliwości i precyzji. Wcielając się w rolę średniowiecznego skryby, pieczołowicie przepisywali słowa i zdania piórem maczanym w atramencie używając pisma minuskuły karolińskiej. Następnie uczniowie kreatywnie podeszli do tematu przy projektowaniu własnego ‘bullet journal, czyli rodzaju zindywidualizowanego planera we współczesnej kaligrafii.
W kolejnym dniu czekało na uczestników ważne zadanie prezentacji średniowiecznej historii sztuki krajów biorących udział w projekcie oraz serii pytań i odpowiedzi związanych ze sztuką.
Ostatni dzień mobilności był skierowany na ważną umiejętność pracy zespołowej. Na uczniów czekała międzynarodowa lekcja interaktywna na platformie Nearpod o tematyce sztuki. Największym jednak wyzwaniem dla uczniów i nauczycieli okazał się warsztat haftu, również nadzorowany przez p. Tomaszewską, podczas którego uczestnicy zostali zapoznani z różnymi technikami i spróbowali swoich sił wyszywając swoje inicjały przy użyciu haftu krzyżykowego pracując na tamborkach z tkaniną. Jaka była radość gdy udało się wyhaftować równo swoje inicjały!
Na koniec odbyło się głosowanie w programie Mentimeter, gdzie wszyscy uczestnicy jednogłośnie podsumowali mobilność jako edukacyjne, interesujące i niezwykle wartościowe doświadczenie!
Koordynator projektu
Barbara Maciejewska-N’sir